מערכת ברקוד - האם מתאים לעסק שלי? שיקולים ודרישות לשימוש -חלק 2


30 Oct
30Oct

סוגי ברקוד.


סרטון הסבר על מבנה הברקוד (אנגלית)

יש חלוקה לשני סוגי ברקוד עיקריים:

ברקוד חד ממדי, הקוד מייצג בד"כ 8-20 ספרות ואותיות.

ברקוד דו-ממדי, הקוד מייצג כמות נכבדה של נתונים בדרך כלל עשרות ומאות תווים.

כל סוג ברקוד מאופיין על ידי תקן המגדיר את ה"שפה" בה כתוב הברקוד.

תקנים נפוצים הם: code 39 ,code 128 ,EAN ,UPC  ועוד.


ברקוד  EAN

נפוץ מאוד בתחום הקמעונאי (חנויות) ומאפשר לשמור על מספור ייחודי לכל פריט ופריט בכל העולם.


מבנה  EAN 

בשיטה זאת אין אותיות, אלא רק 12 קבוצות של קווים המייצגים ביחד 12 או 13 ספרות.


משני צדי הברקוד ישנם שני זוגות קווים תוחמים, שמטרתם להבהיר לקורא הברקוד את גבולות הגזרה.


באמצע הברקוד ישנו זוג קווים תוחמים נוסף שמטרתו לחצות את הברקוד לשני חלקיו המקודדים בצורה שונה, כל ספרה מיוצגת על ידי רצף של שבעה קווים לבנים או שחורים, רצפי הקווים של כל ספרה אינם סימטריים.


לכל ספרה קיימות שתי אפשרויות (שני רצפים שונים) לקידוד ובנוסף הקידוד מימין ומשמאל לקווי האמצע שונה, (למעשה הקידוד בכל צד מהווה כעין כתב ראי לצד שכנגדו).

לכן אין משמעות לכיוון קריאת הברקוד וניתן לקרוא ברקודים "הפוכים".


EAN משמעות המספרים בקוד.  

השיטה האירופאית  מורכבת מ13 ספרות: 3 ספרות לזיהוי המדינה,5 ספרות לזיהוי היצרן, 4 ספרות לזיהוי המוצר וספרה אחת נוספת לביקורת.  זו השיטה הנהוגה בישראל וספרות זיהוי המדינה הם 972.

השיטה האמריקאית בנויה מ 12 ספרות בלבד. לכן בשימוש בקוד האמריקאי באירופה, מוסיפים  0 כספרה ראשונה.







כללים בהדפסת קוד  EAN 

מכיוון שתקן ברקוד זה פותח לשימוש רשתות השיווק, הוא כולל גם כללים בנוגע לקריאות שלו לתועלת קוראי הברקוד בחנויות.


רוחב הברקוד: 

רוחבו של הברקוד נובע מעובי הקווים. רוחב הקו הבסיסי הוא 0.33 מ"מ וניתן להקטינו עד פי 0.8 ולהגדילו עד פי 1.15. כיווץ או מתיחה מעבר לכך אינם תקינים ויגרמו לבעיות בקריאה.


גובה הברקוד: 

הגובה שנקבע לברקוד עם רוחב קו בסיסי (לעיל) הוא 25.9 מ"מ , כאשר מכווצים או מותחים, יש לשמור על הפרופורציות שלו.


שטח "שקט"

משני צדי הברקוד יש להשאיר שטח נקי מהדפסה. רוחבו של שטח זה אמור להיות פי תשעה מרוחב הקו הבסיסי של הברקוד.


הקצאת קודים  EAN 

כדי למנוע כפילויות, הקצאת מספרי ברקוד לחברות נעשית על ידי ארגוני תקינה - אמריקאי ואירופי.

מועצת הקוד האחיד  UPC אחראית להנפקת הקודים בארה"ב וקנדה.  


התאחדות המספור האירופאית  EAN

אחראית להנפקת קודים ל 98 מדינות ברחבי העולם באמצעות שלוחות מקומיות. השלוחה הישראלית הנה "האגודה לקידוד המוצר".               

     

בעת גיבוש מערכת קודי הברקוד שלך, הנה כמה דברים שכדאי לזכור:

חשבו אילו פיסות מידע חשובות ביחידות המוצרים שלכם. זה יכול לכלול גודל, צורה, חומר, צבע, סוג / קטגוריה / מחלקה, ספק / יצרן, אחריות, כמות וכו '. הקפד לשקול את העתיד של קו המוצרים שלך בשלב זה.


מומלץ שלא לבחור נתון מצומצם מדי כשיש סיכוי שהעסק שלך יתפתח במהירות. לדוגמא, רק בגלל שאתה מוכר כעת רק צבע אחד, זה לא אומר שאתה לא צריך לכלול את הצבע בקוד המוצר שלך, יתכן ותמכור צבעים נוספים בהמשך.


צור נוסחה סטנדרטית. כל קוד צריך להיות באותה תבנית - גודל קודם, ואז צורה ואז צבע, למשל. לאחר שתכיר את הפורמט, יהיה קל להבדיל בין המוצרים שלך רק על ידי התבוננות בקודים. חשוב מכך, זה קריטי לצורך שינוי גודל מוסכמות השמות שלך ככל שההיצע העסקי והמוצר שלך גדל.


הימנע מאותיות ומספרים הניתנים לקריאה לא נכונה בקלות. זה לא בלעדי למידע בכתב יד - זה חל גם על תוכן מודפס.


השתמש בקיצורים מתי שניתן. במקום לאיית "קטן", פשוט השתמש באות "ק". זה ישמור על קודי המוצרים שלך קצרים.


תעד את יצירת הברקוד. לאחר שיצרת את המערכת, תרצה לשמור מפתח ליצירת קודים חדשים בהמשך הדרך. עליך להתחיל רשימת ריצה של כל קודי המוצרים והאסוציאציות שלהם.


יצירת הגרפיקה של הברקוד:

ברגע שיש לך את קודי הברקוד שלך, הגיע הזמן ליצור את הגרפיקה.

בחר את סוג הברקוד המתאים ביותר לצרכיך והזן את המידע שלך.

התאם את הגדרות הפלט כך שתקבל את הברקוד שאתה מחפש.

המחולל יפיק קובץ תמונה בקובץ .png שתוכל להשתמש בו עם Bartender  או יישומי עיצוב אחרים.

שימוש בברקודים שלך.

ברגע שיש לך גרפיקה ברקוד בקבצי .png שלך, אתה יכול לשלב אותם באריזה שלך או להדפיס את הברקודים בנפרד ולהדביק אותם עם תווית. אם אתה משתמש במעצב תוויות Bartender, למד כיצד להעלות את הגרפיקה של הברקוד כדי שתוכל להוסיף אותה לעיצוב שלך. אם אתה מדפיס רק את הברקודים, גלה כיצד להגדיר עיצובים מרובים על גיליון אחד או להדפיס רק כמה תוויות בכל פעם.


בכל שיטה שתבחר, זכור את כללי העיצוב והטיפים הבאים:

בחר צבעים עם ניגודיות גבוהה מספיק. אתה רוצה שהרקע ישקף אור והסורגים לא - לכן רקע לבן עם טקסט שחור עובד כל כך טוב. עם זאת, אתה יכול להשתמש בצבעי תווית ודיו אחרים (פשוט הימנעו מחומרי תווית שקופים!).


הגודל משנה  : ברקודים מסוימים מגבילים מינימום ומקסימום. ברקודים של UPC-A, למשל, עובדים רק בין 80% ל -200% מגודלם. הדפס וסרוק את הברקוד שלך על נייר רגיל או על תווית בדיקה כדי להבטיח סריקה.


ודא שאתה משתמש בתמונה ברזולוציה גבוהה. לסורק קשה יותר לקרוא תמונות מטושטשות או ברזולוציה נמוכה.


בצע קידוד צבע. קידוד צבעים של התוויות שלך יכול לעזור בארגון.


אל תדפיס עד קצה התווית. סורקים עשויים להתקשות בקריאת ברקודים המודפסים קרוב מדי לקצה.


כיצד להדפיס את תוויות הברקוד שלך:

ברקודים מודפסים על גליל תוויות ברקוד להדפסה .

בדומה להדפסה רגילה, אתה פשוט צריך לטעון את גליל התווית (המדבקות) למדפסת שלך וללחוץ על הדפסה מהתוכנית הרצויה. נסה את חומרי התווית הלבנה שלנו לקבלת התוצאות הטובות ביותר. כמה מהתוויות הלבנות שלנו אפילו עמידות למים, אם הברקודים שלך עשויים לבוא במגע עם נוזלים או לחות.



 לא רוצה להדפיס את הברקודים בעצמך? הזמינו אותם מודפסים - כלי הברקוד המודפס שלנו מפשט את התהליך. בתוך מספר ימים מרגע ביצוע ההזמנה, גיליונות ברקודים מודפסים יגיעו לדלתך.

סרטון הכנת מדבקות מודפסות ללקוח:

כיצד להטמיע תוויות ברקוד על המוצרים שלך?

ברקודים מודפסים על תוויות גליל להדפסה בדומה להדפסה רגילה, אתה פשוט צריך לטעון את המדבקות בגליל למדפסת שלך וללחוץ על הדפסה מהתוכנית הרצויה. נסה את חומרי המדבקה הלבנה שלנו לקבלת התוצאות הטובות ביותר. כמה מהמדבקות הלבנות שלנו אפילו עמידות למים, אם הברקודים שלך עשויים לבוא במגע עם נוזלים או לחות.


כיצד ליישם תוויות ברקוד על המוצרים והאריזות שלך:                                                           

יש למקם את הברקודים במקום ברור, עקבי ובולט לעין.

מניחים לפחות 8 מ"מ מהתפר או מקפל האריזה. סורקי ברקוד אינם יכולים לקרוא את הקודים מעבר לפינות.  

מצא משטח חלק או מעוגל בעקביות ליישום. משטחים עקומים לא רציפים, יקשו על הסורק. 

עקוב אחר כיוון הברקוד. סורקים מסוימים עובדים הכי טוב עם כיוונים מסוימים.


לבדיקת תוכן קוד הברקוד שבידכם, כנסו כאן!


הערות
* כתובת הדואר האלקטרוני לא תוצג באתר.